WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın

Dört Ayaklı Dostlarımızla Söyleştik!

Pandeminin dünyamız üzerindeki olumsuz etkileri son hız sürerken biz de dört ayaklı dostlarımızla konuştuk; dertlerini dinledik, dertlerimizi ilettik. Keyifli ve samimi sohbetler gerçekleştirdiğimize inanıyoruz, umarız siz okurlar da keyif alırsınız.

Sokak köpeğiyle söyleştik.

Gündemdeki bir konudan başlamak istiyorum. Neden kağıt toplayıcılara havlıyorsunuz?
Hav hav hav! hav hav hav! (seri havlamalar) 
Aynı meseleden devam edeceğim. Bir soru daha… Moto kuryelere neden havlıyorsunuz?
Hav hav hav! havhavavavavavav! Havavaahavavahavvvaa!
Hiç kazaya yol açtığınız oldu mu?
Havhavavhavhavavavhavahavavavavhavavhahav (köpükler, köpükler)
Anladım, teşekkür ederim. Başka bir konuya geçelim. Sürü psikolojisine yatkın bir doğanız var. Yalnızken dünyanın en sevimli yaratığısınız ama kendiniz gibi iki üç tane daha buldunuz mu aslan kesiliyorsunuz, neden?
Vıııyk Vıııyk hav… Hav! (başını öne eğer, sürtünür)
Çok sadık olduğunuz, bazı türleriniz dışında aptal olduğunuz söylenir. Öte yandan insan soyunun lügatına genellikle olumsuz benzetmeler için girdiğiniz görülüyor. İşte köpeklik etme vs. gibi… Bu iddialar hakkında ne diyorsunuz?
Ulumalar… Auuuuuuuuuuuuuuhavhavhavauuuu (parıldayan dişler ve salyalar) Tamam yahu, sinirlenmenize gerek yok. Ben Türler Arası Diyalog Derneğinden geliyorum, iyi niyet köprüsü kurmak için buradayım. Paçamı bırak! Paçamı bırak! Ulan haydut, soruları anlıyorsun da bunu mu anlamıyorsun! Bırak diyorum!
Hırrrrrr!
… Devam edelim mi? Dilerseniz devam edelim. Köpek olmasaydınız ne olurdunuz? 
Ulumalar
Kedi mi mesela? Kediyse iki kere havlayın… Kargaysa üç kere…
Havhavahavahahavhavavahavhav Random hav… Random hav… Vavavavav vav vav
Bir fotoğrafınızla gündeme geldiniz. Kuru ekmek kemirdiğiniz bir fotoğraf hani. O fotoğraf gerçek mi? Fotoşop gibi duruyor… 
Havhavavahavahabahababhavavshavavahavav!
Anladım, gerçek diyorsunuz. İnsanı ve köpeği derinden yaralayan bir fotoğraftı. Biraz da koşullarınızdan söz edelim. Maddi sıkıntı yaşıyor musunuz! Hele kışları yiyecek ve barınma ihtiyacınızı nasıl karşılıyorsunuz?
Hırrrrrrrrrrr! Harrrrrrrrrrr! Havhavahavahavabavhav!
Pandemi yaşamınızı nasıl etkiledi? Sokakta yaşamanız bulaş ihtimalini artırıyor mu?Haaaaaauvahahahhahahhavahavahavavhavhahaahvahavhavahvahav! Peki, son bir soru… Delikanlı mısınız lan siz! Allahınız var mı lan sizin?
Pis sesler, tehdit içeren birtakım hayvani gösteriler…

Bekçi köpeğiyle söyleştik.

Öncelikle şunu soracağım. Özel bir eğitim aldınız mı?
Havahahahahahahavhavhav
Sahibiniz sizin için ne anlam ifade ediyor? Onun için ölür, öldürür müsünüz?Havahahahahahahahav (salyalar, köpükler)
Adınız kont mu?
Rırrrrrrrrrrrrrrr!
Pardon ifşa etmek istememiştim, özür dilerim. Ama yani ne bileyim bir sürü köpeğin adı Kont sonuçta.
Rırrrrrr!
Tamam tamam, bir daha kont demeyeceğim. Bir daha kont demeyeceğim! Kont! Kont! Oğlum! Oğlum! Oğlum! Kont! Aferin Kont’uma! 
Havhavhavhavhavahavavavavavahavavavavahav!!!!!!!!!
Ekmek bulamadığınızda pasta yiyor musunuz? Şekere karşı zayıf bir bünyeniz olduğu söyleniyor, şekerli gıdaların karaciğeriniz için zararlı olduğu öne sürülüyor. Bu iddialar doğru mu yoksa şehir efsanesi mi?
O pasta makarna demek değil mi?
Bilmem, öyle mi? Ben size soruyorum.
Havhavhavhavhavavava…
Oradaki ifade brioche olarak geçiyor. Pasta diye çevrilmiş. Baktım sözlüğe brioche de bir tür ekmekmiş. Pasta da değil yani… Daha lezzetli bir ekmek diyelim.
Havahavhavhavhavhavhav! Bak, aşağı kasımpaşav!
Geçiyorum. Özel bir soru, dilerseniz yanıtlamayabilirsiniz. Daha önce hiç hırsız yakaladınız mı, birine zarar verdiniz mi?
Hııııı hııııııı…
Anlamıyorum. Ne diyorsunuz? 
Buralara girme, buralara girme! 
Tamam. Samimi bir soruyla noktalayalım. Şimdi bekçi köpeği de çok geniş bir kavram… Bahçeli evi olan orta sınıf aileler de köpek besliyor, kodamanlar da… Siz nasıl bir ailenin yanında büyüdünüz? 
Havhaavvavav! 
Çok havlamadınız, herhalde orta halli bir ailede büyüdünüz. Söyleşi için minnettarım. 
Minnethav! 

Süs köpeğiyle söyleştik.

En can alıcı yerden giriyorum. Diyelim vahşi bir ortamda bir dağ kedisiyle karşılaştınız, hanginiz alırsınız? 
Hevehehevejebevej
Aslında tabiatta süs köpeği diye bir şey yok. O bir yakıştırma fakat sizin de narin cinslerden olduğunuz söylenebilir. Halinizden memnun musunuz? Hiç arkadaşlarınız arasında dalga konusu oluyor musunuz? Veya arkadaşınız var mı?
Hevehevehevevevevevehevev
Sesiniz araba alarmı gibi, maşallah! Eğitimimiz var mı? 
Yüksek Lisav! Hev! Hevhevvehevvevev…
Hangi alanda?
Biyoloji…
Aileniz mi yönlendirdi, köpeksiniz diye… Şöyle sorayım, isteyerek mi bu bölümü seçtiniz?
Hevehevevejeveve… Ben aslında arkeoloji havlamak isterdim. 
Anladım ama sizin yapınız arazi şartlarına pek uygun değil. Zorluk çekerdiniz. Bence isabet olmuş. Ayrıca size önlük de yakışır. Malum sahipleriniz sizi soytarı gibi giydiriyor. Sözüm meclisten dışarı tabi, yanlış anlamayın! Herkesin merak ettiği bir soruyla devam ediyorum. Büyük köpeklere havlıyorsunuz ya hangi cesaretle?
HAV HAV!
Hevden hava geçtik yani. Üstelik ses tonunuz da değişti. İlginç bir tarafınız var gerçekten. Son bir soru… Süs köpeği olarak anılmaktan rahatsızlık duyuyor musunuz?
Yoooohevheveevevehev… Son hevi de yazdınız mı?
Yazdım yazdım… Kaydı kapattım, özel bir soru sorabilir miyim?
Hevhevevhev… Ne soracağını biliyorum, ısırırım bak!
Hiç sormadım sayın ki zaten sormadım.

Avcı köpeğiyle de konuşmak istedik fakat gündemi yoğun olduğu için yüz yüze söyleşi gerçekleştiremedik onun yerine online iletişim kurduk.

Merhabalar sayın avcı köpeği! 
Hav hav!
Çok saygılı ve disiplinli bir köpeğe benziyorsunuz.
Hav hav! Ne sandın! Vaktim hav.
Anlamadım.
Vaktim hav! Çabuk ol!
He vaktiniz az… 
Ben ne havladım?
Okuma yazmayı nerede öğrendiniz? 
Sahibim öğretti. Klavye de kullanabiliyorum. 
De ayrı mı oradaki? 
Ayrı… Oradaki ki de bitişik ayrıca, doğru yazdın. Sıfat yapan ki neticede… Bravo!
Şaştım doğrusu! 
Şaşırmavv! Öğretmenim ben, formasyonum var yav! 
İlginç cidden… 
Hem avcıyım hem öğretmenim. Avcı öğretici yani… Atanamayınca avcılık yapmaya karar verdim.
Asıl mesleğinizi yapmak ister miydiniz? Ya da şöyle sorayım. Bir fırsat çıksa avcılığı bırakır mısınız?
Zannetmavv… Hav hav hav hav hav hav! Yalımı buradan kazanıyorum, neden maceraya atılayım? 
Sizde haklısınız havvv!
De ayrı olacak hav!
Havladığıma takılmadınız da ona mı takıldınız?
Biz neler gördük! Mesleğimiz gereği…
Burjuvalara mı hizmet veriyorsunuz? Soruyu böyle sormamda bir sakınca yok değil mi? Belli ki politik bir köpeksiniz! 
Hayat politik, ben ekstradan politik değilim. Sorunuzu yanıtlayayım. Evet, burjuvalara hizmet veriyorum. Av partilerinde eşlik ediyorum onlara. Tam anlamıyla düzen köpeğiyim! Şu güne değin de işimi iyi yaptığımı düşünüyorum. Öğretmen olsaydım yine burjuvazinin hizmetinde olacaktım ancak işte aydınlık geleceğe hizmet ettiğimiz falan söylenecekti. Oysa düzeni ayakta tutacak bireyler yetiştirecektim.
Hayvan bireyler mi insan bireyler mi? 
Hayvan bireyler elbette… Sizin hiç hayvan öğretmeniniz oldu mu? 
Çoğu hayvandı aslında… Ama diğer yandan sizin bir çok insan öğretmeniniz oluyor.
Hav hav hav! Ha ha ha! Buna gülerim. Bizi eğittiğinizi sanıyorsunuz ya bayağı safsınız! Hele biz avcı köpekleri sizden iyi eğitimliyiz! 
Ağzımı bozduracaksın şimdi! Yüz verdik eşşeğe alnımıza değdi yani… O eşek gerçi ama sen de az çıkmadın it herif!
Hahavavhahahahaavvahavavahav!
Sus lan! Teşekkürler! Senin gibi iti ciddiye alan da kabahat!
Da bitişik hav! Hav hav! Hav!

Pittbulla söyleştik.

En çok şunu merak ediyorum. Kendinizi köpek olarak görüyor musunuz? 
Hırrrrrr gırrrrrrr vrrrrrrrrrrrr hırrrrrrrrrrrr! 
Hımm… Evet, ben sizi anlayabiliyorum ama okurlarımızı da düşünmek durumundayım. Biraz daha açar mısınız? 
Salya sümük, köpük kıyamet… 
Tamam orada kalın lütfen! Bu kadar sinirleneceğinizi tahmin etmemiştim. Herhangi bir yerde adınız geçtiğinde ilk olarak laboratuvarda üretildiğiniz ve çok vahşi bir tür olduğunuz konuşuluyor. Bu iddialara yanıtınız nedir?
Hırrrrrrrrrrrrrrrrr! 
Anlaşıldı, sizinle konuşmak pek mümkün gözükmüyor, yine de sormak istediğim bazı sorular var elbette… Çocukları kıskandığınız doğru mu?
Havhahaavahahahahahavahavavahavhavahavahahav! Vavavavaavavvvavavvavvava! Havvvvhavavavvaavhav! 
Neyse en azından havlatabildik sizi. Demek çocuklardan pek hazzetmiyorsunuz. Ben bunu anladım. Siz de boş boş havlamak dışında bir şey havlamadınız açıkçası. Havavavavhavhwvahahav. Çocuklar hav! Hav! Hav hav! Gırrrrrrr! 
Biz size söz hakkı tanıdık ama bunu değerlendirdiğiniz söylenemez. Yine de teşekkürler… Çocuklarımızdan uzak dur aşağılık köpek! 
Havhaavavahajabajaba! Random hav×100
Hoşt hoşt! hoşt!

Son olarak Çin aslanı ve Kangal köpeğiyle aynı kulübe etrafında bir araya geldik.

Hoşgeldiniz! Daha doğrusu ben hoşgeldim! Bu kulübe kimin? 
Kangal yattığı yerden hav!
Size ait yani?
Hav hav! Bin kere havlasak da gerçek değişmez. Hav!
Çin Aslanına sormak istiyorum? Hocam gerçekten Çinli’misiniz?
Elbette hav!
Yarasa çorbası içiyor musunuz? Çinlilerin bu tür vahşi hayvanlara diyetlerinde yer verdikleri biliniyor. Siz de sonuçta Çinli bir hayvansınız, bu konudaki görüşleriniz neler?
Havahahavavav! Benim gibi olgun bir hayvanı bile havlattınız ya helal olsun! Şu an  tamamen ırkçılık havlıyorsunuz!
Yoo! Ben başka havlayanların yalanhavcısıyım!
Yarasa yemem, etini sevmiyorum.
Tekrar kangala dönüyorum. Siz vahşi hayvan tüketiyor musunuz?
Domuz eti yemem! Havavavhav! Bu Çinliler bizim etimizi yer mesela! 
Onu da soracağım. Her şey sırayla… Şu anda gündemimiz korona salgını olduğu için yarasa meselesini açarak başladım! Çin Aslanı başınızdan böyle bir tehlike geçti mi? Daha net ifade edeyim. Sizi hiç yemeye çalıştılar mı? 
Havhahaahvahavajaba hayır! 
Peki sizi yemiyorlar, onu yemiyorlar, bunu yemiyorlar; kimi yiyor bu Çinliler? 
Bilgim yok! 
Bana biraz koruyorsunuz gibi geliyor. 
Size yalan borcum mu hav! 
Kangal bey… Beysiniz değil mi bu arada? 
Hav! Sapına kadar hav!
Ne sapmış hav! Neyse… Kangal Bey Sivas’ın neresindensiniz? Kangal mı yoksa başka bir ilçede mi büyüdünüz? 
Kanghav Çetinkayav! 
Olsun! Olsun! Sevgili Çin Aslanı, çok tatlı bir köpeksiniz. Yüzünüz biraz aslanı andırdığı için size aslan diyorlar. Bu sıfattan gurur duyuyor musunuz? 
Andırmıyorum havlında… Öyle yakıştırdılar bir kere, üzerimize yapıştı. Havhavahahavahav hav!
Ülkemize ilk ziyaretiniz mi?
Hav havhavahvavahavvava! Daha önce de geldim! Doğu Perinçek’in davetlisiydim.
Tanır mısınız kendisini?
Hav hav! Çok iyi bir siyasetçidir! Çin’de sevilir, sayılır! İnsanlar da köpekler de çok sever! Hav hav hav!
Seçimde oy kullanabilseydiniz kendisine oy verir miydiniz?
Havhavhahavava vermem.
Neden ama çizgisini beğendiğinizi söylediniz?
O başkav bu başkav!
Anladım. Siz sayın Kangal? Siyasetle aranız nasıldır?
Çizgimiz belli gardaş!
Belli derken….
Biz birinin itiyken başkasının kapısında havlamayız! Anlatabildim mi?
Çok iyi anlattınız, teşekkür ederim. İkinize de şu soruyu sorarak söyleşimizi sonlandırmak istiyorum. En sevdiğiniz hayvan nedir? Önce siz yanıtlayın Çin Aslanı…
İnsanı çok severim. Yanlışları da olsa iyi bir hayvandır…
Siz Kangal Bey?
Hayvan ayırt etmem, hepsini severim. Ayrıca et balık kelle bunlar yenir elle!
Teşekkürler her ikinize de değerli vaktinizi ayırdığınız için.
Havhahvhahvavhavahvahavhavahvavahav! Çeşitli ulumalar…

Haydar Ali Albayrak

Reklam

Saçını Tarayanların Tarağı tarafından yayımlandı

Mahalle yanarken gözünü ekrandan, beyaz perdeden ayırmayanların sesi ve karbonmonoksit sinmiş soluğu... Televizyon, sinema, online platform... Gösteri dünyasının çeşitli mecralarında yayınlanan her türden film ve dizi hakkında eleştiri, inceleme... (Admin sinefil değildir)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: